fbpx

Câștigătorii celei de-a patra ediții a concursului „Vin de casă din must de la Jidvei”

Sâmbătă, 13 aprilie 2019, Castelul Bethlen-Haller din Cetatea de Baltă a găzduit cea de-a patra ediție a concursului „Vin de casă din must de la Jidvei”,, care se adresează micilor producători de vin de casă care au participat la campania desfășurată de Jidvei în perioada august-octombrie 2018. Prin acest eveniment, Jidvei continuă demersurile de promovare și păstrare a tradițiilor și meșteșugului realizării vinului de casă, încurajând schimbul de experiență între micii producători și experții companiei.

În această ediție a concursului organizat de compania Jidvei în colaborare cu Asociația Degustătorilor Autorizați din România (A.D.A.R.) au fost înscrise 149 de probe dintre care juriul format din degustători profesioniști, membri A.D.A.R., și degustători amatori a ales cele mai bune vinuri.

Înscrierea în concurs a fost posibilă pentru micii producători și gospodarii care au achiziționat, în campania anului precedent, minimum 250 kg de must. Participanții au trimis spre jurizare vinuri obținute din soiurile Sauvignon Blanc, Fetească Regală cu Muscat Ottonel sau Fetească Regală cu Muscat Ottonel și Sauvignon Blanc, precum și vinuri obținute din mustul roze, introdus ca un element de noutate în campania desfășurată în 2018. Vinul obținut din mustul roze reprezintă în cadrul acestei ediții un element important și constituie mai mult de o treime din numărul total al probelor trimise – aproximativ 35%.

Evaluarea calității vinurilor s-a realizat în urma unei degustări „în orb” și a avut la bază, la fel ca în anii precedenți, metoda scării de 100 de puncte, jurații completând „Fișa de degustare comună O.I.V. – U.I.O.E. pentru utilizare la concursuri internaționale – Vinuri liniștite”.

Dornici să descopere cât mai mult din tainele degustării vinului, în comisia de jurizare s-au înscris 17 participanți, care au avut astfel ocazia să evalueze vinurile admise în concurs. Pentru a face parte din această comisie, participanții au achitat o taxă de înscriere de 200 de lei, suma strânsă urmând a fi donată, alături de o contribuție din partea companiei Jidvei în valoare de 4.000 de lei, către Fundația Paul Bogdan Zoltan din județul Alba, în vederea finanțării tratamentelor pentru bolnavii de cancer.

În urma evaluării vinurilor de către membrii comisiilor, au fost desemnați următorii câștigători:

Premiul I – Gál Viktor Kázmér din Covasna – cu vinul obținut din soiurile Fetească Regală cu Muscat Ottonel, cu un punctaj de 88,20 – premiul constă în produse de vinificație în valoare de 4.500 de lei;

Premiul II – Bătușariu Ioan din Alba – cu vinul obținut din soiurile Fetească Regală cu Muscat Ottonel, cu un punctaj de 87,40 – premiul constă în produse de vinificație în valoare de 3.000 de lei;

Premiul III – Reiner Johann din Brașov – cu vinul obținut din mustul Roze, cu un punctaj de 87,30 – premiul constă în produse de vinificație în valoare de 1.500 de lei;

Premiul III – Bătușariu Ioan din Alba – cu vinul obținut din soiurile Fetească Regală cu Muscat Ottonel și Sauvignon Blanc, cu un punctaj de 87,30 – premiul constă în produse de vinificație în valoare de 1.500 de lei

De asemenea, au fost oferite premii ce constau în cursuri de degustători autorizați susținute de A.D.A.R participanților la concurs care au făcut parte din Comisia de jurizare:

  • Premiul pentru cel mai bun degustător oferit celui care a fost cel mai aproape de evaluarea degustătorilor profesioniști: Coman Emil;
  • Premiul de recunoaștere acordat celor care își identifică propriile vinuri înscrise în concurs: Scorțea Radu, Corbean Ioan, Alexoi Cătălin Cosmin, Spătaru Răzvan, Rotar Dumitru, Varvara Cristian, Lung Adrian și Muth Horațiu;
  • Alte 8 premii pentru participanții care au fost cel mai aproape de rezultatele degustătorilor profesioniști A.D.A.R. și care nu au câștigat alte premii în cadrul concursului de anul acesta.

Ca semn de apreciere pentru comunitatea creată în timp, compania Jidvei a ales să mărească valoarea premiilor oferite, cu scopul de a motiva și stimula competitivitatea între participanți.

0
Coș de cumpărături